torsdag 5 november 2009

Vad gör man inte för lite inredning...

Idag fick jag mitt kuddfodral som jag har sökt land och rike runt efter. Började i somras med att jag köpte ett fodral i Stockholm på Himlas outlet. Kom sedan på att jag absolut ville ha ett till likadant. Ringde då till den outlet som jag köpt det på och kollade om dom hade kvar det men det hade dom tyvärr inte. Ringde då till Himlas huvudkontor och kollade om det gick att få tag i det någonstans. Hon berättade då att det var 1 ½ år sedan dom gjordes och såldes. Men hon gav mig ändå namn på affärer som då hade köpt in dom. Började med att ringa till Önskehuset i Borlänge och frågade om dom hade kvar ett kuddfodral som dom köpt in för 1 ½ år sen.
Kvinnan som svarade i telefonen måste trott att jag var tokig men hon skulle iallafall gå och titta efter. När hon kom tillbaka till telefonen lät hon chockad och sa att dom faktiskt hade såna kuddfodral kvar och dra mig baklänges vad lycklig jag blev! Hon var så vänlig och postade till mig och idag kom det fram efter att ha rest 35 mil.
Dessa två ska få ligga i den nya soffan sen.
Hej svejs

2 kommentarer: