måndag 28 december 2009

Det var ett tag sen nu...

Julen är över och det var evigheter sen jag bloggade. Husbyggandet har ju inte stått stilla för det. Plattsättarn är nu i gång och gör lite förarbete innan plattorna skall upp och målarn har nu äntligen fått tummen ur att komma och arbeta lite. Målarn är i detta nu i full gång att slipa det sista för att sedan börja måla och tapetsera. Det börjar nu dra ihop sig rejält till inflytt så man känner sig en aningen sressad. Först när målarn är färdig ska golv läggas,kök sättas upp,kamin ska upp,lister ska spikas upp, elektrikern ska upp med spotlights,rörmokarn ska in och göra sitt sista...phuu, mycket är det kvar att göra, men men det löser väl sig. Vi har satt igång med tvättstugan själva nu. Blir att lägga klinkern där inne för oss. Vi har även fått en dörr på garaget.
Tomten hittade även till oss i år och han var så snäll och hade med sig Maskros lampan från Ikea bland annat. Tänk vilken duktig tomte att veta att den kommer att passa perfekt hos oss sen ;)

Hej svejs

Dags att lägga på klinker.

Väggarna har nu fått en väv på sig och är målade vita och fina.






1 kommentar:

  1. Åh Maskros-lampan är sååå snygg! Hoppas ni haft en fin jul.

    Sv; Jag gick faktiskt floristprogrammet på gymnasiet så lite sånt kan jag, men jag har inget gesällbrev eller så. och nu jobbar jag ju med inredning, som är såå kul!

    Ha det gott! KRam Emmy

    SvaraRadera